تحقیق در مورد نشانه‌هاي ظهور در كلام اميرالمؤمنين

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات دسته بندی : وورد نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت ) تعداد صفحه : 19 صفحه قسمتی از متن .doc : نشانههاي ظهور در كلام اميرالمؤمنين سلمان فارسى مى گويد: آمدم خدمت حضرت اميرالمؤ منين عليه السّلام عرض كردم قائم اتحقیق در مورد نشانه‌هاي ظهور در كلام اميرالمؤمنين |1620152|fdr|تحقیق در مورد نشانه‌های ظهور در کلام امیرالمؤمنین ,نشانه‌های ظهور در کلام امیرالمؤمنین,دانلود تحقیق در مورد نشانه‌های ظهور در کلام امیرال
هم اکنون فایل با مشخصه ی تحقیق در مورد نشانه‌هاي ظهور در كلام اميرالمؤمنين وارد وب شده اید برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 19 صفحه

قسمتی از متن .doc :

نشانه‌هاي ظهور در كلام اميرالمؤمنين

سلمان فارسى مى گويد: آمدم خدمت حضرت اميرالمؤ منين عليه السّلام عرض كردم قائم از فرزندان شما كى قيام مى كند؟ آن حضرت آهى كشيده ، فرمودند:

لايظهر القائم حتى يكون امور الصبيان و يضيع حقوق الرحمن و يتغنى بالقرآن فاذا قتلت ملوك بنى العباس اولى العمى و الالتباس اصحاب الرمى عن الاقواس بوجوه كالتراس و خربت البصرة هناك يقوم القائم من ولد الحسين عليه السّلام

قائم ظاهر نمى شود تا اينكه چند نشانه به وجود آيد:

كارها به دست نوجوانان و افراد ناآگاه قرار گيرد.

حقوق خداوند رحمان (احكام دين خدا) ضايع گردد.

قرآن را با تغنى (به غنا) بخوانند.

پادشاهان بنى عباس كه از ديدن حق محروم ، و از شناخت آن ناتوانند، به دست تيراندازان و كماندارانى كشته شوند، كه صورتهايشان همانند سپر مى باشد (منظور مغولها هستند كه در نهج البلاغه – خطبه 128 – از آنها ((المجان المطرقة )) يعنى : سپرهاى چكش خورده ، تعبير شده است ).

بصره خراب گردد.

در اين موقع قائم ما از فرزندان امام حسين عليه السّلام قيام مى كند.

از امام اميرالمؤ منين و نيز از حضرت صادق و حضرت باقر عليهم السلام نقل شده است كه فرموده اند:

و يحا للطالقان فان لله فيها كنوزا ليست من ذهب ولا فضة ولكن بها رجال عرفواالله حق معرفته و هم انصار المهدى فى آخر الزمان .

خوشا به حال مردم طالقان كه در اجتماع و منطقه آنان براى خداوند متعال گنجهايى است كه از طلا و نقره نيست ، اما مردانى هستند كه به درستى خداوند را شناخته اند و اينان از ياوران حضرت مهدى روحى له الفداء در آخر الزمان هستند (به راستى خوشا به حال آنها).

حضرت امام امير المومنين و وسايل نقليه زمان حكومت حضرت مهدى (ع )

امام امير المومنين (ع ) درباره وسايل نقليه دوران جهانگيرى حضرت بقيه الله روحى له لفدا چنين مى فرمايد:

ثم يامر المهدى بالنشاء مراكب يبنى اربعمائه سفينه فى ساحل عكا و يوافى المهدى طرطوس فيفتحها و يتقدم الى انطاكيه فيفتحها و يهاجم القسطنطنيه فيفتحها و يتوجه الى بلاد الروم فيفتح روميه مع اصحابه .

آنگاه حضرت مهدى (ع ) امر مى فرمايند مركبهاى سوارى بسازند و در كرانه عكا چهار صد كشتى ساخته مى شود و به طرف طرطوس به حركت در مى آيند و آنجا را فتح مى كند و از طرطوس به سمت انطاكيه مى رود، آنجا را هم فتح مى كند و از انطاكيه به طرف قسطنطنيه هجوم مى آورد، آن سرزمين را هم فتح مى كند و به جانب بلاد روم (كشورهاى غربى ) حركت مى كند و همه آن كشورها را مسخر مى نمايد (اللهم عجل فرجه ) .

اميرالمؤ منين و نزول حضرت عيسى عليهماالسلام

امام اميرالمؤ منين عليه السّلام به تشريف فرمايى حضرت عيسى بن مريم على نبينا و عليه السّلام در روزهاى اول ظهور اشاره مى فرمايند، آن هم در بيت المقدس روز جمعه:

ثم ان المهدى يرجع الى بيت المقدس فيصلى بالناس اياما فاذا كان يوم الجمعة وقد اقيمت الصلوة ينزل عيسى بن مريم فى تلك الساعة من السماء و عليه ثوابان احمر ان كانما يقطر من راءسه الدهن و هو رجل صبيح المنظر والوجه اشبه الخلق بابراهيم فياءتى المهدى و يصافحه و يبشره بالنصر فعند ذلك يقول له المهدى تقدم يا روح الله وصل بالناس فيقول عيسى بل الصلوة لك يا ابن رسول الله فعند ذلك يؤ ذن عيسى و يصلى خلف المهدى.

مهدى ما به جانب بيت المقدس برمى گردد و چند روزى در آنجا با مردم نماز مى خواند تا روز جمعه مى رسد و مردم آماده نماز هستند كه ناگهان حضرت عيسى بن مريم در همين ساعت از آسمان به زير مى آيد، در حالتى كه دو لباس قرمز به تن دارد و قطرات عرق از سر و صورتش مانند قطرات روغن مى ريزد. مردى زيبا و خوش اندام است كه شبيه ترين مردم به حضرت خليل الرحمن (عليه السّلام ) است پيش مى آيد و با حضرت بقية الله مصاحفه مى كند و بشارت به فتح و پيروزى مى دهد. در اين موقع حضرت مهدى عليه السّلام تعارف مى فرمايد به حضرت عيسى كه جلو بايستيد و با مردم نماز بخوانيد. حضرت عيسى مى فرمايد: اى فرزند رسول خدا! ((بل الصلوة لك )). كنايه از اينكه پيشوايى ديگر مخصوص به شماست . در اين موقع حضرت عيسى اذان مى گويد و حضرت بقية الله ارواحنا له الفداء جلو مى ايستد و جناب عيسى عليه السّلام به آن حضرت اقتدا مى كند (اللهم عجل فرجه ).

امام اميرالمومنين و نشانه هاى پيش از قيام

امام صادق (ع ) از وجود مقدس حضرت اميرالمومنين سلام عليهما روايت مى كنند كه آن سرور فرمودند:

قال امير المؤ منين عليه السلام لياتين على الناس زمان يظرف فيه الفاجر و يقرب فيه الماجن و يضعف فيه المنصف قال فقيل له متى ذاك يا امير المؤ منين فقال (اذ اتخذت الامانه مغنما و الزكاه مغرما و العباده استطاله و الصله منا قال فقيل له متى ذلك يا امير المؤ منين فقال (ع )) اذا تسلطن النساء وسلطن الاماء و امر الصبيان.

مسلما زمانى بر مردم خواهد آمد كه افراد فاجر و گناهكار را مورد احترام خاص قرار مى دهند، سخن چين و بد زبان را مقرب خود مى سازند و افراد با انصاف را ضعيف و ناتوان مى شمارند . عرض كردند: يا امير المؤ منين ! كى خواهد شد؟ فرمودند: (هر وقت ديديد امانت را غنيمت مى شمارند (خيانت به امانت مى كنند)، دادن زكات را براى خود زيان و غرامت مى پندارند، عبادت را بار و سنگينى بر دوش خود مى دانند وصله كردن را با منت انجام مى دهند . عرض كردند: يا امير المؤ منين ! كى خواهد شد؟ فرموند:) هرگاه ديديد زنان تسلط پيدا كردند (بر امور اجتماعى و سياسى و غيره ) و نيز هر وقت ديديد كه اماء و كنيزان استيلا يافتند و نوجوانان به زمامدارى رسيدند.اگر دقت كنيد تمام اين علامتها در اجتماع ما در ابعاد مختلف ديده مى شود.

انتظار از منظر قرآن مجيد

آياتي كه در قرآن كريم از طرف خداوند بزرگ به وسيله رسول اكرم (ص) به ما رسيده از منبع علم خدايي سرچشمه گرفته است . يكي از بشارتهايي كه در قرآن مجيد آمده است مسأله قيام جهاني حضرت بقيته الله (ارواحنا الفداء) و سيطره عدل و داد در عالم ( بعد از پر شدن آن از ظلم و جور ) است ، عدالت در حكومت حضرت مهدي (ع) طبق نص صريح آيات قرآن و تفاسير رسيده است از اهل بيت عصمت و طهارت (ع) پس از پر شدن عالم از ظلم و جور ، قسط و عدل بر آن حاكميت خواهد يافت .

نشانه هاي پيدايش اين حكومت :

دومين چراغ از چلچراغ انتظار : آيه شريفه 53 از سوره آل فصّلت :

ممكن است نشانه هاي آفاقي همان صيحه آسماني باشد و منظور از آيات انفسي همان رعب و ترس باشد كه در دلها جاي مي گيرد .

علائم و نشانه هايي كه براي بشر تمام مجهولات را از بين ببرد و پرده از روي حقايق و ملكوت عالم بردارد در صحنه گيتي ديده نشده است اما با توجه به اينكه خداوند خلف وعده نخواهد فرمود و اين كار بايد بشود ، غير از قيام آخرين نماينده و سفير اعظم او يعني حضرت بقية الله ( روحنا و ارواحنا له الفداء ) نشانه ديگري نخواهد بود .

سومين چراغ از چلچراغ انتظار : آيه شريفه 156 از سوره بقره :

محمد بن مسلم از امام صادق (ع) روايت مي كند كه پيش از قيام مهدي ما (ع) مردم به انواع بلا ها مبتلا مي شوند . موفقيت با صابران است .